onsdag 31 oktober 2012

Fy fan för hanterverkare

Vi ska så småningom byta ut vårt kök till ett enkelt IKEA kök då det gamla är väldigt slitet och har suttit i typ 30 år.

Nu söker jag efter någon som kan ta ut det gamla och sen sätta upp det nya. Inga konstigheter alltså. Gubben jobbar ju bort och är bara hemma 2 dagar i veckan så han hinner inte göra det själv och jag kan ju inte med min jävla skitkropp.

Så många skitstövlar som jag har träffat på under ca 1 1/2 månaders letande.
Min tid är visst inte viktig dvs de skiter i komma när de sagt, ringer inte osv.
De som väl dyker upp för att kolla på jobbet skickar inte offerter eller lämnar horribla offerter som tex att det ska ta 4 veckor att fixa ett 20 kvm kök. Tror det att jag är lättlurad för att jag är tjej eller... Fan, de ska ju inte ens måla utan bara ta ut och sätta in.

Ska det vara så svårt att hitta seriösa hantverkare?!
De förstör för hela branschen när de beter sig på detta sätt.

För övrigt så funkar inte nya sömnmedicinen så det är tillbaka på ruta 1.
Ska träffa någon slags rehab imorgon som kanske kan hjälpa mig med smärtan i alla fall och då kanske sömnen blir bättre.

10 kommentarer:

  1. Tack för kramen, den kom till användning.
    Kramar om

    SvaraRadera
  2. Lycka till i morgon och hoppas nu att du får nåt som funkar.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tyvärr kunde de inte hjälpa :-(
      Kram

      Radera
  3. Tack så mycket för din peppande kommentar....:) Det betyder så mycket att få lite stöd och uppmuntran :)

    Ja när det gäller hantverkare får man sannerligen se upp så man inte blir lurad! Förstår inte varför de håller på med sånt när de ändå inte är seriösa!?

    Trevlig Alla Helgons helg - kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jäklar det brar att se upp!!
      Nu skiter vi i dem och fixar själva.
      Kram

      Radera
  4. Kämpa på med hantverkarna. Använd din ilska. Det finns de som är seriösa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kämpar på men har gett upp att hitta någon vettig.
      Blir gubben som får fixa.
      Kram

      Radera
  5. Hej gumman, tittar in nu efter 3 dagar i Norberg och 1 i vilokoma. Du kan inte fråga runt bland grannar eller så, om bra hantverkare? Och ja, de tror nog att du är korkad för att du är kvinna. :?
    Kram, hoppas du kan få hjälp på rehab.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har frågat runt med grannar men utan resultat alla verkar känna som jag.
      Ska gå in på din blogg nu och läsa lite om Norberg.
      Kram

      Radera