tisdag 6 november 2012

Stampar

på samma ställe. De kunde inte hjälpa mig på rehab. Tyckte att jag var för komplicerad, kombinationen av fysiska och psykiska sjukdomar. De inriktar sig på de fysiska, vilket var det jag behövde hjälp med eftersom jag har bra psykläkare, psykolog mm men de ansåg att jag inte skulle klara av rehaben psykiskt ändå. Hoppas bara att de har skrivit något till min husläkare om hur vi kan jobba vidare.

Har haft ett släng av hypomani pga att jag inte har kunnat sova och snöat in på att hitta hantverkare. Fick en tillsägelse av maken som sa att nu är det dax att droga ner dig och sova. Han undrade om man kunde prata fortare än jag.

Gällande hantverkare har jag gett upp. Har fått så mycket skamlösa offerter.
Nu kommer gubben göra det själv efter jul. Inte optimalt då han jobbar borta under veckorna och behöver vila på helgerna men vi har helt enkelt inte råd att anlita någon.

10 kommentarer:

  1. Känns som mycket går emot dig, men jag hoppas allt vänder snart, att du kan få hjälp av rehab ändå

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får ingen hjälp, tyvärr. Känner att jag har koll på läget trots att det är mycket.
      Kram

      Radera
  2. Men det är väl inte upp till dem att bestämma om du klarar det? :? Det borde du ju få bestämma, om du vill försöka.
    Jobbigt med hypomanin, jag är alls inte avundsjuk på dig. Tur att du har maken som sätter stopp när det gått för långt.
    Jobbigt med hantverkare som inte är seriösa, man undrar ju hur många stackare de lyckas blåsa om året. *arg*
    Kram, tack för att du kikar in i min blogg ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tycker jag med men det är ju inte jag som bestämmer.
      Fortfarande lite hypo blir lite "neddrogning" till helgen ;-)
      Ang. hantverkare så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta längre men nu lägger jag ner. Ska bara skriva några oförskämda svar på deras offerter först :-D
      Kram! Och du, jag kollar din blogg ofta.

      Radera
  3. Jag pratade också som ett smatterband i en hypomani....man känner inte igen sig själv men DÅ känns det självklart sådan som man EGENTLIGEN är..... Lite surt att de inte tar dig på rehab kan jag tycka, men de vet väl bäst får man hoppas. Man vill ju annars gärna ha lite hopp för sina vedermödor och du har ju verkligen kämpat. Smärta är inget kul.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smatterband, vilket härligt ord för det var just så jag lät.
      Smärta är ett helvete. Fick jag välja bort något ur mitt liv så är det just det. Det psykiska lär jag mig att hantera bättre för varje dag men smärtan blir bara värre.
      Kram

      Radera
  4. jag är hemma på permis nu och är mycket lugnare.
    Fast min min dotter är det stora problemeet, är som en tonåring och får utbrott och testar hela tiden.
    Jag fixar inte det, bryter ihop direkt och får utbrott
    Känner mig värdelös som mamma

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carola, jag tycker du är toppen som kämpar på.
      Stor Kram

      Radera
  5. Bra att du har en man som tycker du ska bli nerdrogad och sova :-D Det låter skönt!
    Jag vet inte om jag är som du kanske nu. Men hoppas inte det för nu vill jag vara stabil ett tag. Vet inte när jag var det sist.
    Massa massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sova och sova men jag har tagit det lugnare iaf.
      Hoppas du får vara stabil.
      Kram

      Radera