tisdag 9 oktober 2012

Gjort slut

med min bästa vän, rökningen! Känner sorg över det. Det är som om jag har förlorat den enda vän jag har. Någon som alltid finns där.

I söndags 12.25 rökte jag min sista cigarett. Sedan gick jag på laserbehandling http://www.laser-terapi.se/
Hade inte så mycket förhoppningar, lät som humbug men jag kan säga att jag har inte så mycket abstinens om jag jämför med tidigare gånger jag slutat för då har jag blivit riktigt sjuk. Svettats, fryst, mått illa osv.
Det enda jag känner nu är trötthet och sorg. Sorg över att aldrig mer röka. För jag vet att röker jag så mycket som ett bloss är jag där igen. Jag var faktiskt rökfri i 6 år för ca 10 år sedan men sen började jag feströka och på ett par månader var jag där igen. Storrökare, allt eller inget.

Nu gäller det att hitta nya vanor och undvika allt som triggar rökbegäret.

10 kommentarer:

  1. Det låter som ett tufft projekt men väldigt bra! Jag är så innerligt glad att jag slutade röka. Men nog är det en omställning.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt att du har kunnat sluta.
      Det är tufft, framför allt att jag är så van, rökte i tid och otid. Kommer på mig själv att tänka, nu ska jag ut och röka ungefär 5 ggr i timmen.
      Kram

      Radera
  2. Heja heja! Du fixar det, det tror jag absolut. Kunde du en gång så kan du igen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är stark som fixar detta, själv har jag inte klarat en minut... Men jag ska.. Jag måste, men måst samla lite motivation först

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min motivation är att jag inte längre vill bli styrd av ciggen. Dessutom kan jag säga att ångesten har minskat mycket.
      Kram

      Radera
  4. Starkt gjort! Hoppas hoppas det håller i sig!!!! Rökning är ett skit...... för lungorna. När jag slutade snusa "tillät" jag mig att tugga tuggummi helt ohejdat och att äta mer godis än vanligt....... som substitut liksom. Sedan gick suget över. De första två veckorna var värst sedan gick det bättre eller tom riktigt bra tycker jag. Lycka lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Snusa slutade jag med för en massa år sedan. Det var helt klart mycket jobbigare än att sluta röka.
      Kram

      Radera
  5. Jag klarade också av att sluta röka en gång i tiden. Det är skitsvårt! Jag försökte flera gånger att sluta och till slut gick det. Nu är det jätteskönt. Pengamässigt skulle jag inte klara att röka nu. Och så tror jag att jag har bättre kondis
    Kramar!

    SvaraRadera