onsdag 24 oktober 2012

Sömnbrist

Vill bara skriva några rader för er som inte twittrar så ni vet att jag lever. Orkar inte ta fram datorn så jag slänger iväg något tweet från mobilen då och då istället. Inte så pigg just nu, inte deprimerad utan utmattad.

Trodde att jag skulle sova bättre nu när jag inte röker men icke. Det är värre än nånsin. Blir tokig snart om jag inte får sova en hel natt utan att vakna var 30 min.
Var till psykläkaren idag och har fått en ny sömnmedicin att ta när jag vaknar på natten. Pallade dock inte att hämta ut den för jag har sån yrsel så gubben får hämta den på väg hem imorgon.

Positivt, ångesten håller sig på en skaplig nivå så jag klarade att tävla i helgen utan lugnade. Första gången jag klarat mig utan den! Sen gick det inte så bra av diverse anledningar men det är en stor vinst för mig att jag gjorde det utan medicinsk hjälp.

Min fia har börjat löpa så det blir lugnt på tävlingsfronten framöver. Rätt typiskt när jag väl har kommit in i det och vi har haft ett bra samarbete.

Kollohunden har åkt hem. Kul att ha två hundar men jag är helt klart glad över att min hund är korthårig för fy vad kollohunden som är långhårig drog in skit.

10 kommentarer:

  1. Korthåriga hundar rule!
    Jobbigt med sömnbristen, jag lever ju med i princip samma sak nästan hela tiden. *kram* Jag hoppas att medicinen trots allt kan hjälpa dig litegrann så att du får sova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör de!!!
      Det var en jävla skitmedicin. Klarvaken efter två timmar. Får ringa dr på måndag. Måste få ordning på sömnen annars vet jag hur det slutar.

      Radera
  2. Sömnbrist är skit. Jag hoppas nya medicinen funkar. Låter ändå som att du varit väldigt duktig som bemästrat ångesten i tävlingssammanhang. Ta åt dig ära!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska verkligen försöka ta till mig det.
      Kram

      Radera
  3. Men du vad duktig du är som fortfarande inte röker!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med! Irritatioen är ff fruktansvärd. Skulle kunna bita av huvudet på folk.
      Kram

      Radera
  4. Du är sjukt duktig som håller dig rökfri!! Hur länge är det nu?

    SvaraRadera
  5. Strongt och modigt att sluta röka. Och klara dig utan meds på tävling!!! Wow.

    SvaraRadera