tisdag 9 april 2013

Strul med boendestöd

Mitt boendestöd har strulat fram och tillbaka länge nu. Ofta är hon sjuk och det kommer ingen vikarie. Jag räknas inte. Är hon på plats så gör hon inte det som ska göras.
I mitt beslut står det att jag ska få hjälp med typ dammsugning, disk mm. Dessa grejer ber jag endast om när jag är så pass dålig i kroppen så jag inte kan fixa det själv. Nu har hon tjafsat om det, att det inte ingår i hennes arbetsuppgifter. Jag har pratat med biståndshandläggaren och hon håller med mig. Det är ju inte storstädning jag ber om utan att ta bort det värsta hundhåren i kök och hall. Boendestödet känns bara betungande just nu.

6 kommentarer:

  1. Kan du inte söka om personlig assistans hos LSS? Det har jag och mina tjejer är toppen.

    Du ska lära dig att stå på dig, fast jag vet att det är svårt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har diskuterat det med kommunen men mitt hjälpbehov är för litet.
      Försöker stå på mig.
      Kram

      Radera
  2. Låter som någon som vill ha lön men inte jobba. :-/ Be handläggaren tvåla till henne, antingen komma och jobba eller säga upp sig. En liten dammsugning och disk är verkligen inte för mycket begärt när man har en klient som inte kan göra varken eller. *arg* Hoppas du får rätsida på det, man ska ju inte behöva gå och känna att ett STÖD ska vara jobbigt att "få". Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har strulat länge med kommunen. Ringer och skäller och då hjälper det ett tag men sen är det samma visa igen. Hon dammsög faktiskt utan gnäll förra veckan.

      Kram

      Radera
  3. Nej jag håller verkligen med ovanstående! Men om det inte blir bättre så ring handläggaren varenda gång det inte funkar, eller när hon uteblir. Gör dig obekväm! Har man rätt till hjälp så ska man banne mig få det!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska skälla varje gång nu. Är skitless på att inte få den hjälp jag ska ha.
      Kram

      Radera