söndag 29 april 2012

Mindre vis?

Tillbaka igen efter några dagar i tablettdimma pga smärta. Har varit hos käkkirurgen och opererat ut en elaka visdomstand.
Den satt på tvären så det blev både borrande i käkbenet och krossande av tand.

Snygg är jag inte, uppsvullen som en fotboll och blå långt ner på halsen.
Synd att jag inte ska på maskerad för jag hade inte behövt klä ut mig.
Liknar en zombie ;-)

Överlag gick det iaf bättre än vad det gjorde förra gången. Kan dock inte öppna munnen så det är flytande och småbitar av lätt mat som jag får äta. Längtar grymt mycket efter en blodig biff.

8 kommentarer:

  1. Men shit vad jobbigt. :-/ Jag är så glad att mina tänder inte bråkar med mig. Bra med smärtstillande när de funkar. Kram på dig och krya på dig snabbt nu, annars kan ju folk tro att maken din misshandlar dig. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny!
      Folk trodde absolut att jag hade blivit slagen. Snygg var jag inte.

      Radera
  2. Åh fy hundan. Jag gjorde ett liknande ingrepp för ett antal år sedan. Det finns roligare sätt att fördriva tiden på. Nu hoppas jag du kryar på dig snabbt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. hade en skön lugnt tjejkväll, inga småbarn som bråkade.
    Ska ta hem några vänner på fredag också, maken ska på after work.
    Jag är nöjd att vara i hemmets trygga vrå.

    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Usch! Jag fick också för ett par år sedan operera ut en visdomstand som låg mot käkbenet. Den upplevelsen kommer jag aldrig glömma. Tablettdimma och ont i hela käften dels pga ingreppet och sen för att ligga med truten öppen ett bra tag!

    Kram, glass är bra :)

    SvaraRadera