lördag 17 mars 2012

Håller mig på mattan

Propavannätter.
Det har det blivit denna vecka för att kunna sova alls.
Det är inte meningen att man ska vakna flera gånger per natt när man tar propavan men jag har lika fullt vaknat efter ca 2-3 timmar och legat vaken 1-2 timmar för att sedan somna om igen och vakna, somna osv.
Väldigt obehagligt då kroppen är helt bort medan huvudet går på helvarv. Har fått hålla mig i väggen när jag gått till toa för att inte ramla omkull.

Veckan har bestått av rutiner och att försöka varva ned.
Jag har aktiverat mig och hunden en hel del denna vecka.
Vet inte vem som är mest slut, hon eller jag ;-)

Blev så inspirerad av en nätvän så nu har jag ägnat hela förmiddagen åt att städa mina papperslådor.
Nu måste jag tvinga mig själv att vila så det blir inte mer än lite träning och promenad med hunden sedan ska jag ägna dagen/kvällen i soffan framför TV:n

6 kommentarer:

  1. Slitsamt när man inte får sova ordentligt. Det räcker inte alltid med sömnmediciner, tyvärr, vore schysst om det verkligen var så att man bara tar ett piller och så sover man perfekt, men så ser sällan verkligheten ut...

    Bra att du vilar lite också. Balansen, balansen, ja du vet.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annat var det när jag låg på psyk och fick ECT.
      Nedsövningen tog några sekunder och sen var man borta. Härlig känsla, saknar just det att bara somna men det är också det enda jag saknar därifrån.
      Jag har vilat duktigt i helgen så nu är jag mer i balans.
      Kram

      Radera
  2. Usch ja, jag vet hur det är när kroppen blir väck men hjärnan bara maler och maler. Atarax funkar faktiskt hyfsat på mig, jag sover bättre än på en halv Propavan - på en hel Propavan blir jag tokseg dagen efter men inte så farligt alls på Atarax trots att jag tar maxdos.
    Hoppas att hjärnan stänger av snart, och som S säger - balansen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla det där med Atarax när jag träffar min psykläkare. Propavan gör mig helt bakis dagen därpå.
      Balansen jobbar jag på.
      Kram

      Radera
  3. Hej där.

    Inte behöver du be om ursäkt, jag vet så väl hur vardagen kan se ut i vår värld
    Har haft dator torka, kunnat slängt ut den:)
    Har varit sjuk några dagar nu jag också, annars knallar allt på i vanlig lunk.

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, våran värld är verkligen upp och ner. Hit och dit.
      Skönt att du är på benen igen.
      Kram

      Radera