tisdag 25 mars 2014

Kämpar

Vi kämpar eller i alla fall jag.
Vet inte hur detta kommer att sluta. Ena sekunden är det bättre och sen kommer irritationen och utbrotten.

Min psykolog är äntligen tillbaka. Jag är så tacksam över det.
Satt och fulgrät i en timme över allt helvete som har pågått de senaste 5 månaderna. Fick en del verktyg att ta till då maken kommer hem igen till helgen. Just nu känns det skönt att han jobbar borta så jag får andas och tänka. Det känns hemskt att känna så men vi sliter så hårt på varandra.
Vi har haft kriser förut, efter 18 år ihop så kommer de med jämna mellanrum men så här jobbigt har det inte varit sen 2006. Då gick vi i familjeterapi kanske är dags att göra det igen. Ska ta och fundera på det.

3 kommentarer:

  1. Jag som har det oförskämt bra är väl inte rätt person att ge relationsråd, men det låter nog som att familjeterapi kunde vara en bra grej, och inte vänta tills det blir en helt omöjlig situation. Hoppas det blir bättre för er.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du har det bra. Blir glad när jag hör att andra har det bra i sina förhållande. Så många som inte har det.
    Jag ska ta upp familjeterapi om det inte blir bättre. Vi fortsätter jobbet.

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Stor kram, jag tycker också att familjeterapi kunde vara en idé om ni inte lyckas komma varandra närmare själva.

    SvaraRadera