onsdag 26 september 2012

Rörigt

Det är för rörigt just nu. Har inte lyssnat på vad kroppen och hjärnan har sagt utan bara kört på. Sovit för lite pga magsjuka hundar och lätt hypomani. Allt blir kaos då.

En lördagskväll som jag hade längtat efter länge spårade nästan ur.
Blev fly förbannade på min gubbe och var på väg att kasta en biljardkula på honom. Jag sansade mig men var otrevlig. Brukar typ aldrig bli arg men stress, mens, sömnbrist, värk och alkohol gjorde att jag betedde mig som en skit.

Det har naturligtvis gjort att jag mått ännu sämre de senaste dagarna och haft hög ångest. Har pratat med maken och han säger att det är ok, att han inte är arg men jag skäms och undrar även hur alla andra uppfattade mig. Ältar och ältar.

Försöker nu varva ner och avboka saker. Måste hamna i fas igen.

11 kommentarer:

  1. Så jobbigt. Hemskt när man har tappat kontrollen och gjort sånt man egentligen inte vill. Jag hoppas verkligen att du får det lite lugnare nu.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tappar nästan aldrig kontrollen men det var väl dags nu ;-)
      Kram

      Radera
  2. För de flesta med bipo är ju alkohol ingen bra idé, särskilt inte eftersom medicinerna medför en risk att man snedtänder och blir pruttfull eller på annat sätt ohanterlig. Du kanske ska undvika alkoholen i sociala sammanhang? Jag menar ju inte att du ska sitta hemma på stugan heller och supa såklart, inte hejdlöst.
    Tänk vad små skitsaker (ha ha) kan utlösa hypomani eller bidra till att den utlöses. :-( Kram på dig, hoppas du kan varva ner lite och andas i lugn och ro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar gå bra och dricka lite vin någon gång ibland. Jag är inte den som snedtänder.
      Jag äter ju inga mediciner eftersom jag är resistent mot dem. Förutom sömnmedcin ibland och vid behov någon enstaka gång och jag hade inte ätit några på flera dagar då jag gick ut.
      Men jag tror att kombinationen av allt som hänt och alkoholen var en dålig kombo.
      Man lär så länge man lever, eller hur ;-)
      Kram

      Radera
  3. Då gör du nog rätt nu. Prioriterar.

    SvaraRadera
  4. Vad stark och klok du är som försöker varva ner och avboka saker. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag visste inte att du inte äter några mediciner alls. Jobbigt med "heltäckande" resistens. :-(
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att veta och är väldigt jobbigt.
      Här kan du läsa lite om det
      http://angestdjavulen.blogspot.se/2012/02/stamningsdagbok-o-medicin.html

      Radera
  6. åh vad jobbigt du haft det.
    Själv har jag sån ångest och mår bara skitilla.
    Hjärtklappning och rastlös som aldrig förr.

    Boken var jättebra,sträckläste som vanligt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att höra att du inte heller mår bra. Hopas det vänder snart.
      Stor Kram

      Radera