tisdag 18 september 2012

Bajspartaj

Lånehunden blev akut magsjuk i natt. Han är en sån där som inte säger till på något sätt utan bara vankar. Som tur var hade jag bara tagit en halv imovane igår så jag vaknade utav klickande på golvet i vardagsrummet. Sen har vi sprungit ut hela natten och inte mycket vila idag heller. Det fullkomligt sprutar ur honom men han är pigg, glad och dricker.

Min egen skithund hittade ett kadaver i skogen. Hon brukar aldrig äta något hon hittar men löpet är nog på gång så hon är extra hungrig.
Hon fick nog i sig lite i alla fall för under tiden som jag skrev på detta inlägg så spydde hon upp hela middagen på köksgolvet.

Åh, ibland är det "kul" att ha hund. Förmodligen blir det att springa ut hela natten i natt med.

6 kommentarer:

  1. Fan vad drygt. :-( Diarré är ju värre än kräks, lite beroende på vad som är i kräkset iofs. Lik är ju mindre kul.
    Jag hör också klorna på parketten om Uzie vaknar, då vet jag att hon mår dåligt.
    Hoppas det går över snart, på båda. Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättejobbigt men det var tillfälligt.
      Kram

      Radera
  2. Hej!
    Nu har jag läst ikapp sen du kom hem! Jag tror att det har varit nyttigt. Jag skulle kunna tänka mig att göra detsamma faktiskt.
    Jobbigt med dina skithundar ;-)
    Men kul med en systerson.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har nog varit nyttigt så här när jag tänker på det i efterhand.
      Kram

      Radera