tisdag 3 januari 2012

Dåligt slut och början

Nyårsafton slutade på samma sätt som de två senaste åren.
Somnade före tolvslaget, hade sjukt mycket ångest och tog en sömntablett.
Trodde att jag skulle vakna för att gå upp och ta hand om hunden när de pangade på som mest men var stendöd. Brukar inte bli det annars, vaknar hur lätt som helst men spänningarna, ångesten och sömntabletten gjorde väl sitt till. Som tur var fanns husse på plats men eftersom hon är en mattehund så vet jag inte om det hjälpte så mycket.

Igår sköt några ungar här hemma och då var hon jätteorolig och ville inte gå ut alls och kissa på dagen.
Mår skitdåligt över att jag inte var vaken på nyår för att hjälpa henne igenom tolvslaget.
Jag vet att det inte finns mycket att göra åt det nu men jag har dömycket ångest för att jag är en sån dålig matte.

De första dagarna av detta år har jag sovit mer än jag har varit vaken. Totalt knäckt, som i koma. Bara varit uppe och ätit lite. Måste försöka komma ut idag.

Tack för era kommentarer. Har inte orkat som ni kanske förstår att läsa och kommentera era bloggar, ska försöka göra det idag.

Uppdatering av dagen;
Hunden är nog inte förstörd. Rymde idag på promenaden och väntade så snällt på matte när jag kom hem ;-)
Är nog bara min ångest som spökar och får mig att se allt som värsta tänkbara. Vet att husse skötte allt bra på nyår.

3 kommentarer:

  1. Jag tror som du säger, att du inte kunde ha gjort så mycket ändå och om husse fanns till hands var hon ändå inte själv, men jag förstår din ångest. Jag klandrar dig dock inte alls.
    Till nästa nyår kanske Zylkéne/DAP kunde vara en idé om hon mår dåligt av fyrverkerierna, det har funkat jättebra på en kompis hund som haft svår ångest av fyrverkerier.
    Depressionsperioder är verkligen sugiga, men FÖRSÖK att ta dig ut som du tänker. Jag hoppas att du funkar som jag och trots ångesten när man pallrar sig ut mår bättre när man kommer hem igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. Att ta sig ut trots ångest gör att jag känner mig lite bättre. Framförallt att gå i skogen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej gumman och god fortsättning.

    Tack för att du fortsätter kika in med jämna mellanrum, gör mig glad.
    Jag är liksom du sjukt trötter men tvingat mig upp med barnen på morgonen.
    Har börjat målat om möbler, skönt att vara sysseslsatt.

    kramisar

    SvaraRadera