lördag 31 december 2011

Summering av 2011

Det har varit ett kort sagt bipolärt år.
Ett väldigt pendlande i både fyskiskt och psykiskt mående. Svart eller vitt men också några normala dagar.

Sedan jag slutade med mediciner i påskas så har jag helt klart varit blivit piggare, gladare, kan faktiskt skratta spontat nu och inte gått så djupt ner i depression däremot har ångesten blivit värre.
Men på det hela så mår jag bättre utan medicin.
Anledningen att jag inte äter någon medicin förutom vid behov och för att sova är för att under alla år så har jag ätit mig igenom allt vad marknaden har att erbjuda utan större resultat. I början har det varit något bättre för att sen bli betydligt sämre. Jag har också haft väldiga biverkningar med alla mediciner. Läkarna tror att jag är medicinresistent.

Jag har utmanat mig själv under året genom att komma utanför dörren mer, såsom hundutställningar, hundpromenader i grupp, varit på bröllop, åkt bort själv och hälsat på vänner och idag ska jag faktisk försöka gå på nyårsfest.
Det kräver otroligt mycket av mig och ger mig svår ångest, mer värk men efteråt har jag blivit stärkt och kännt mig nöjd med att klara av det.

Kroppen har dock bråkat jättemycket i år, nytt diskbråck i nacken förutom tidigare skador och fibrokropp.
Hunden har också varit väldigt sjuk och det tog mycket på mig.

Jobbar nu vidare för att acceptera mitt mående och mig själv och hoppas att det kan bli ännu bättre.

Önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt år.
Många kramar Lisa

2 kommentarer:

  1. Fan vad jobbigt att vara medicinresistent. :( Min medicinering funkar ju hyfsat iaf, men när hjärnan inte vill sova så funkar ingenting på mig.

    Jag hoppas innerligt att du får ett bättre 2012 än 2011, du och jag har nog båda haft nog av skitår för resten av livet. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket år:)

    Jag är så less på att jag bara sitter inne, tar mig inte ut. Skulle promenera idag men gick hem och satt mig igen..
    Ska också skriva ett inlägg om året, tur att man har bloggen så man kan kolla tillbaka.

    Jag hoppas du och jag får en fint år 2012, går in i det nya starkare gör jag i allafall.
    kramisar

    SvaraRadera