lördag 15 februari 2014

Misslyckad

Kommit hem från ännu en tävling som vi har varit tvungen att bryta. Är så förbannad och ledsen. Allt slit och jobb vi gjort är helt bortkastat efter hunden var bortlämnad i nov/dec.
Vi har ingen känsla, timing eller samarbete längre. Det känns inte som om hunden är med på tråden. Vi är inte i våran bubbla längre där vi kan prestera järnet. Jag tycker inte att vi förtjänar detta efter allt helvete.

Jag kämpar på med en alldeles för dålig kropp som egentligen borde ligga hemma och vila.
Har inte fått bearbeta allt skit som hände i höstas eftersom psykologen fortfarande är sjukskriven. Måste vända detta men vet inte hur.

4 kommentarer:

  1. Kan det vara dags att få byta psykolog? Det låter ju värdelöst att bara gå och vänta. Usch vad trist med tävlingen, jävla människa som förstörde hunden måste jag säga - inte du alltså! Hoppas att ni kan hitta tillbaka till er bubbla ändå med tiden. Gör ni några självförtroendeövningar, på promenader exempelvis? Skogsagility kan vara självförtroendehöjande, att hon själv vågar bjuda på saker som att hoppa upp på stenar, hoppa över träd, gå slalom mellan saker och så. Att hon ser att du blir glad av det och att det ger belöning kan vara jättebra. Kram på dig och hunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ledsen att jag inte svarat tidigare.
      Jag väntar på hen orkar inte börja om.
      Vi jobbar hårt men vissa grejer är fortfarande jobbiga. Hoppar till vid oväntade ljud, ser spöken mm.
      Kram Lisa

      Radera
  2. Tjena, hur är de? Tänkte kika på "twitter" men blir inte klok på det. Du kanske kan visa mig nån dag?
    Ta hand om dig o jag finns här. Yxadde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen!
      Tack för att du finns.
      Det är upp och ned men det vet du ju redan ;)
      Visar dig gärna twitter. Ta med dig datorn ngn dag så kan vi kolla på det alt. ring mig så kan vi ta det via telefon.
      Sköt om dig!
      Kram

      Radera