torsdag 27 juni 2013

Semester

Får man ta semester när man är sjukpensionär?!
Har varit så mycket på sistone. Från att ha mått himla bra så har jag varit skitdålig i kroppen för att sen gå tillbaka i något slags mellanläge. Åkte på en sommarförkylning och det gjorde inte saken bättre.

Flängt runt som en annan dåre på röntgen, läkarbesök, smärtrehab, psykolog mm. Idag är sista dagen med mycket aktiviteter sen tar jag faktisk semester. Under hela juli så har jag bara ett par sjukgymnast besök bokade. Semester och semester, har inga pengar så vi blir hemma, som vanligt men det blir skönt att slippa passa tider.

Utställningshunden har åkt hem och han gick bra på utställningen kom 2:a bästa hane. Lånehunden är mycket bättre och får numera följa med på promenader. Min egen är skendräktig och mår skit utav värmen. Hon ligger i garaget hela dagarna för där är det svalt och skönt. Långpromenader får vi ta mycket tidigt på morgonen innan värmen slår till.

Hoppas ni har det skönt i sommar och att ni får må relativt ok <3

11 kommentarer:

  1. Stackars vovven! Jo ta semester du, fast jag vet inte riktigt hur det går till när man är sjukpensionär.... Men man kan väl tänka tanken på nåt vis att "Nu har jag semester" :-)
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite synd om henne är det allt.
      Jag tänker nu har jag semester.
      Kram

      Radera
  2. Ta semester!

    Jag skulle också behöva göra det, typ en paus från mig själv eller något. Frågan är hur man gör det...

    Hoppas du får må bra och kan njuta lite av att slippa flänga runt bland olika typer av vård.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag gjort nu. Inga måsten så skönt.
      Kram

      Radera
  3. Jag ska ta semester när jag har mått dåligt ett tag, så att jag landat på fötterna igen. Visst ska man ta semester även om man är sjukpensionär..... lite ombyte behöver alla!

    kram på dig och hoppas du får fortsätta må någorlunda bra eller helst bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får må bättre snart.
      Kram

      Radera
  4. Man ska vara frisk för att orka vara sjuk brukar det ju sägas - det ligger någonting i det. Försök ta det lugnt ett tag och tänk semester även om ni bara är hemma. Stackars hunden, det är inte roligt när de är skeniga. :-( Du kan ju ge henne en sval dusch innan ni går långis eller om hon ska ligga i garaget, fast det kanske du redan gör. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ta det jättelugnt!
      Vi gör både och, dusch och svalt garage. Sommaren är varken min eller hundens favoritårstid. Vi tycker bättre om när hösten kommer. Klar, hög luft som man kan andas.
      Kram

      Radera
  5. Har också en hund som tycker det där med värme är sjukt jobbigt. Och inte törs han bada heller haha!
    Däremot är det ganska skönt för en EDS-kropp när det är varmt tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen till mig!

      Då är vi olika min kropp mår skit utav fuktig värme.
      Nu börjar min hund vakna till liv.
      Tacka vet jag hösten.
      /Lisa

      Radera
  6. Hej!
    Jag ska föröka skriva mer regelbundet men kroppen styr så jag vet inte hur ofta.
    Kul att du hittade till mig.
    /Lisa

    SvaraRadera