tisdag 4 juni 2013

Hundliv

Lever ett hundliv just nu fast på ett positivt sätt. Efter en väldigt jobbig period då jag knappt tog mig ur sängen pga. smärta så har jag just nu en bättre period än jag har haft på mycket länge. Sömnen fortsätter att strula men det kan jag leva med om jag slipper att ha så förbannat ont.
Har lagat mat, städat, tagit långa promenader med hundarna utan däcka fullständigt. Kanske inte mycket för en frisk person men för mig är det väldigt stort.

Egna hunden blev friskförklarad, peppar, peppar, ta i trä.
Lånehunden är gammal och för närvarande lite halt. Han får tomta på här hemma på gården. Han blir dock ledsen och ylar när vi går på promenad så vi får passa på att smita när han sover. Han hör inte så bra längre nämligen.

På det så har jag utställningshunden som är här för att han ska äta. Hemma löper nämligen tikarna och utan mat så blir han inte vacker på utställningen.
Så det är lite att göra men egentligen så är det inte jobbigare än med en för hon ska ju ändå ha mat och promenader och två till blir bara lite mer hår och skit.

12 kommentarer:

  1. Så skönt att kroppen inte protesterar lika högljutt nu, och att du har ork att leva ditt hundliv. Visst är det så att den som är frisk kanske inte tycker att det är så mycket att laga lite mat, men för en själv kan det vara värsta Mount Everest.

    Hoppas du får fortsätta ha det bättre och bättre.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart!
      Tack för din omtanke.
      Kram

      Radera
  2. Säger som S, hoppas verkligen att det här håller i sig för dig!

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att höra att du inte har så ont just nu! Då kan man ladda batterierna lite och kanske, kanske kan man uthärda de dåliga perioderna bara lite, lite lättare. Stor kram mitt allt hunderi. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har verkligen varit underbart att för första gången på mycket länge inte gå under av smärta.
      Fortsätter med hunderiet så länge jag orkar.
      Kram

      Radera
  4. Kramar! Säger som du sa till mig; ditt inlägg låter positivt. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Det är bra man kan se det positiva i saker tror jag för ibland kan man ju inte det..... Långa promenader med hundarna tycker jag låter jättepositivt! :) Good on ya! Tänk att ändå få ha lite bättre tider ibland..... vad man uppskattar det då!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppskattar det otroligt. Tänk att kunna städa lite.
      Kram

      Radera
  6. Vad bra att du mår lite bättre! Vi håller tummarna att det hålli sig och att det blir ännu bättre.
    Katter i all ära, jag saknar min hund!!! Man kan prata mycket mer med en hund, tänk vad hemligheter mina hundar under åren fått höra. Och inte skvallrar de heller...
    Tack för dina fina kommentarer hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan hund hade jag inte orkat. Lagt mig under täcket och aldrig gått upp mer. Jag är glad så länge jag orkar att ha hund. Vet ju att jag kommer att bli sämre i min kropp i framtiden och då blir det nog katt även om jag är allergisk för utan djur klarar jag mig inte.
      Kram

      Radera