lördag 25 maj 2013

Tyst

från mig. Har varit en tung period igen. Sömnen och värken har varit/är katastrofal.
Hunden har löpt och efter löpet fick hon illaluktande flytningar men mådde bra ändå. Ingen feber, åt och drack som vanligt. Veterinären tyckte att vi kunde avvakta eftersom allmäntillståndet var bra. Åkte in med henne ändå då Ångestdjävulen bara bråkade och tur var det för hon hade akut vaginit som kunde ha blivit livmoderinflammation. Hon går på penicillin nu och jag ska tillbaka i mitten av nästa vecka.

Hämtat hem lånehunden igen. Var lite jobbigt i början då han tyckte att hon luktade gott pga infektionen så han ville på och rida och hon blev förbannad. Nu har det lugnat sig och han tycker inte att hon luktar lika gott längre.
Lånehunden har verkligen blivit gammal sedan han var här sist, riktigt gubbig. Vi har bestämt att han får bo här till våran hund löper nästa gång om inte något oförutsett inträffar. Jag tror att det är bra både för vår hund, honom och oss. Han hör liksom till familjen.

6 kommentarer:

  1. Oj vilken tur att Ångestdjävulen hade rätt så att du åkte in! Hoppas att antibiotikan tar som den ska nu. Läskigt med tikar och pyo.
    Mysigt med lånehund, men det är trist när man ser att de blir gamla så fort. :(
    Stor kram och tack för att du tittar in hos mig ibland också, det betyder mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen tur. Pyo är en skräck, stor nackdel med tik.
      Visst är det trist när hundarna blir gamla men de har en sån charm åldringarna.

      Jag tittar ofta in till dig men är dålig på att kommentera då jag tittar in via mobilen och mina fingrar inte klarar att skriva på den.
      Kram

      Radera
  2. Oj vad jobbigt du har haft. Jag skickar dig och vovve en stor kram. Ja till lånehunden också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltid är det något..
      Skickar en kram tillbaka.

      Radera
  3. Kram till dig i ditt lidande!!!!! Jag är helt nollad på hundar men är glad att vovven fått rätt behandling och en vän. kram

    SvaraRadera