tisdag 22 januari 2013

This shall pass too

Det är mitt mantra just.

Har låtsas var friskare än vad jag egentligen är inför mig själv och andra under lång tid. Gjort för mycket, legat över min normalnivå och priset jag får betala nu är total utmattning. Inte djup deprimerad men på god väg att slå i botten.

Får tvinga mig till allt. Värst är att gå upp på morgonen. Önskar att någon kunde skjuta mig i huvudet då. Är så totalt slut.

Vet att jag måste sköta mig nu. Sova, äta ordentligt och röra på mig.
Rutiner, rutiner, bara gå framåt, tvinga mig själv att inte gå ner i djupet.
Har bestämt att jag ger det till och med den sista januari när jag ska träffa läkaren.
Har det inte vänt då måste jag ha medicin men frågan är om det finns någon som fungerar på mig då jag är resistent.

Det positiva i det hela är att jag nu kan se orsak och verkan. Vilket jag inte kunde för ett par år sedan och förhoppningsvis få stopp på det i tid.

This shall pass too

10 kommentarer:

  1. Hårda bud. Bra att du åtminstone kan grunderna i hur du ska ta hand om dig. Hoppas det vänder innan du hamnar längst ner.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S!
      Kan grunderna men har kanske ignorerat för länge, får se vad som händer.
      Tacksam för hundarna som tvingar mig ut varje dag, sett solen långa stunder idag under promenaderna. Kram

      Radera
  2. Bra med självkännedomen.
    Synd bara att andra mekanismer verkar samtidigt.
    Jobba på, lyssna vidare på dig själv, håll dig från botten! Kram /Hå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på och håller mig från botten.
      Tack för din omtanke.
      Kram

      Radera
  3. Det är ju de grunderna som sjukvården är dålig på att hamra i oss som har psykiska problem tycker jag, det bara förutsätts att man ska känna till det här och dessutom orka GÖRA alltihopet också. Jag märker hur otroligt stor skillnad det gör på mig om jag faktiskt äter ordentligt minst två mål om dagen, hur mycket energi jag får.
    Stor kram på dig, hoppas att du kan och orkar vända detta på egen hand. I andra hand hoppas jag att det ska finnas någon medicin som kan hjälpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke!
      De är extremt dåliga på det men jag träffade en ST läkare för några år sedan som verkligen dunkade in det i huvudet på mig. Sen är det inte alltid jag följer det ;-)

      Radera
  4. Jag är så galet seg också, vill inte lämna sängen på morgonen, det känns liksom övermäktigt. Sen gå ut med hunden ska vi inte tala om... Lust och ork ligger på noll

    SvaraRadera
  5. Kramar i mängder. Vet ju precis hur det känns. Men fortsätt gå enligt rutinerna. Skönt att du ser det!

    SvaraRadera