lördag 19 januari 2013

Nytt kök

Äntligen är köket på plats. Maken med hjälp av kompis satte upp det förra helgen. Några jävla 160 timmar som en fräck hantverkare sa tog det inte.
Ca 80-90 timmar med allt småfix har det tagit och då är han ingen snickare. Dessutom har han även bytt golv som är inräknat i de timmarna.

Över två veckor utan fungerande kök har tagit på krafterna.
Igår kom äntligen alla saker in i skåpen igen och idag blir det riktig matlagning. Kan säga att matlådor och pizza inte står så högt uppe på önskemat just nu. Blir långkok, Boeuf Bourguignon i helgen!

12 kommentarer:

  1. Skönt med riktigt kök.. Det måste varit jobbigt att vara utan

    SvaraRadera
  2. Jag hade tyckt det varit så roligt om du lagt in lite kort på dina hundar. Lite mer visuellt överhuvudtaget, det gör bloggen så mycket roligare att läsa. Härligt att ni har ett kök igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anledningen att jag inte lägger in bilder är för att jag vill vara någorlunda anonym i bloggen.
      Jag började skriva den för att få grepp om mitt liv som en dagbok typ.
      Sen så är det jättekul att folk har hittat hit och läser. I framtiden kanske jag blir öppnare, jag jobbar på det.

      Radera
  3. Boef Bourginon (eller vad det heter) lät sagolikt gott. Och vad duktiga ni är som fixar kök på egen hand.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är supergott!
      Det är maken som har fixat renoveringen. Jag kan inte med min elaka kropp. Jag har arbetslett från soffan.
      Kram

      Radera
  4. åh vad härligt.
    Önskar jag hade råd att fixa hela lägenheten, kladdiga barnhänder över allt:)

    Hoppas du haft en bra lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt. Vi har sparat i många år för att fixa detta.
      Kram

      Radera
  5. Men GAH! Åh vad alla äter god mat hela tiden när jag ska äta nyttigt och relativt fettsnålt. :-(
    Härligt med nya köket, det som du har väntat på. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, långkok är jättebra mat om man vill gå ner i vikt. Boeuf bourguignon är det ju bara nötkött så såsom högrev, rotsaker, rödvin och kryddor i, stort sett inget fett alls.
      Det är jätteskönt att köket är klart.
      Gardiner och piff får vara till orken kommer tillbaka.
      Kram

      Radera
  6. Det är iofs sant. Man kan ju skära bort fett om det är sånt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så pass lite fett i nötkött så jag tror inte det behövs.
      Det viktigaste tror jag är att hålla sig undan dolt socker samt att äta regelbundet.
      För övrigt tror jag att man kan äta allt men inte alltid.

      Radera