måndag 21 maj 2012

Att bryta

Var och tävlade i helgen igen. Tyckte att jag var ordentligt förberedd men det gick åt skogen.
Jag bröt tävlingen. Fanns ingen energi hos hunden alls trots att hon var på banan dagen innan.
Känns som ett väldigt misslyckande men jag tyckte inte att det var schysst mot henne att fortsätta. Ställde även in tävlingen dagen därpå.
Förmodligen var det för varmt så jag tänker inte tävla mer förrän det blir svalare ute.
Jo, förresten har en tävling inbokad men den åker jag inte på om det fortsätter att vara så här varmt.

12 kommentarer:

  1. åh vad du är duktig.
    Saknar min vovve och alla utställningar.
    Bara att träffa likasainnade och vänner runt om i Sverige.
    Har tappat alla dom nu.
    Stor varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Känner mig dock inte så duktig.
      Utställningar tycker jag inte om men lydnadstävlingar är kul när jag kan hantera ångestdjävulen. Det är ett sätt för mig att lära mig att komma vidare.
      Kram

      Radera
  2. Det var säkert ett klokt beslut, att tänka på hunden först och främst. Så det är inget misslyckande, även om jag kan föreställa mig att det känns så.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Logiskt så var det ett klokt beslut men känslomässigt så känns det inte så. Jobbar på saken.
      Kram

      Radera
  3. Det var nog ett väldigt klokt beslut tycker jag, det finns ingen poäng i att köra på om det bara går helkasst och hunden inte är sitt rätta jag heller. Hon kanske vänjer sig vid värmen också, det händer rätt ofta. Vi hoppas på det. Kramar på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt! Börjar komma över det nu.
      Tar nya friska tag.
      Stor Kram

      Radera
  4. Ibland är det klokt att avbryta en tävling....! Inte alltid hunden kan vara på topp.... bra att respektera det.

    SvaraRadera
  5. Idag är det möte på barnhälsan, ska få hjälp med planeringen i vardagen.
    Just nu är det kaos:)
    Kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går bra och att du får den hjälp du behöver.
      Kram

      Radera
  6. Hej och tack för dina kommentarer på min blogg:-)
    Min hund är en verklig livräddarhund. Han ställer gärna upp och hjälper men det är för att han vill, vet inte hur han beter sig om det blir krav. Men jag älskar honom:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hunden är vår bästa vän eller hur?
      Stor kram

      Radera