onsdag 1 februari 2012

Däckad

Efter veckor av mer smärta än vanligt så har jag dessutom fått influensa. Detta tär ännu mer på min redan svårt slitna kropp.
Ligger helt däckad och är endast pigg den lilla stund som tabletterna hjälper lite.

Just nu försöker jag hitta en lösning med hunden då jag inte kan gå på promenad utan att hosta ihjäl mig. Gubben åker bort tors-sön så det måste lösa sig på något sätt.

Vi har 2000 kvm inhägnat men hon måste ju få springa i skogen också tycker jag. Få stretching och träning. Kanske inte hela världen om det blir några dagars upphåll men vi har ju fått så fina resultat och det vill jag ju inte sabba.

Stor fördel med att vara så fysiskt slut är att psyket och ångestdjävulen håller sig på en balanserad nivå, så det finns något positivt i eländet.

7 kommentarer:

  1. Oj, jag hoppas du kryar på dig. Det kan inte vara lätt när man har ansvar för ett djur, det kan man ju inte bara ställa åt sidan. Jag hoppas du hittar en lösning så du inte behöver oroa dig.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      För det mesta brukar jag ju kunna hanka mig fram oavsett hur ont jag har men nu säger lungorna ifrån. Fy fan vad ont det gör att andas kall luft trots rånarluva på.
      Har kollat runt lite och tror att jag kan få hjälp av grannen om inte min kompis kommer hit över helgen.
      Kram

      Radera
  2. Krya på dig.

    Åh jag vill ha en vovve att ta promenader med, ligga och gosa och berätta mina bekymmer för.

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hund är min livlina och bästa vän.
      Jag är så glad att jag har henne.
      Kram

      Radera
  3. Men usch och fy. Dags att sätta ut annons på visstidsmatte/husse kanske? Alltså inte för den här veckan för det är ju för sent, men framöver? Kan ju vara skönt för även din man med lite avlastning kanske. Bara spånar lite.
    Krya på dig nu, att det aldrig får vara åtminstone lite bra. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt på det där med extramatte/husse men eftersom vi bor på landet är det svårt att hitta någon som kan ställa upp.
      Jag får iof lämna henne hos min uppfödare om jag vill men det är lite besvärligt att köra dit henne just nu.
      Nu har jag smsat alla mina grannar och hoppas att någon är snäll och hjälper till och/eller att min kompis kommer ut.
      Tack för din omtanke.
      Kram

      Radera
  4. :-( Aha, ja då är det svårare såklart. Hoppas verkligen att någon granne kan hjälpa till, håller tummarna.

    SvaraRadera