lördag 9 april 2011

Hur hjälpa?!

En ytligt bekant till mig har ätstörningar. Jag upptäckte det genom att läsa hennes blogg.
Till en början var det bara små tecken. Bilder på otroligt smala människor, prat om mat hit och dit mm. Sedan skaffade hon en till blogg, hittade den under hennes profil så den var lätt att hitta.
Hon skriver i sin vanlig alldaglig blogg och sedan i den här mycket utlämnande, "sjuka" blogg.
Jag har försökt prata med henne men hon slår bara bort allt och när jag hittade denna nya blogg kände jag att jag måste reagera. Jag har kontaktat hennes pojkvän som är kompis med min man och berättat för honom om vad som pågår. Han har förstått att något inte står rätt till men vet inte hur han ska göra. Förslag någon? Hur hjälper man någon som inte vill ha hjälp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar