måndag 26 maj 2014

Glädjen

i att hittat tillbaka till att hundtävling/träning är kul.
Veckan som gått har vi kört stenhårt trots att både hund och jag mår dåligt i värmen. Vi har kämpat och det har gett resultat. Ja, inte på pappret men i vår relation. Hon går så bra nu och vi har roligt på plan.

Jag tävlade bla för en domare som inte gillar oss dvs för att vi inte är ett bruksekipage. Ville inte tävla för hen då jag såg på plats att de bytt domare men jag gjorde det ändå. Många nyttiga erfarenheter rikare blev jag och jag klarade att lägga bort ilskan och göra ett bra jobb.

Denna vecka blir det bara vila och skogspromenader tidigt på morgonen eller på kvällen när svalkan kommer. Min kropp skriker vila och då ska den få det. Har så fruktansvärt ont i ben och höfter.

5 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga och tänk att jag hade rätt när jag sade att ni kunde hitta tillbaka till en bra relation. Nu får du verkligen ta det lugnt, det dör hon inte av heller. Alla behöver vi vila även om inte alla hundar håller med om det. :D Kram på dig, jag är så glad för din skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny!
      Vi jobbar på massor.
      Kram <3

      Radera
  2. Åh vad det låter bra med dig och hunden. Tänk på kroppen också. Vila är nog bra!
    Kram från Marielle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker vila så mycket som möjligt.
      Kram

      Radera