söndag 20 oktober 2013

Kämpar

Finns inte mycket ork hos mig. Läser knappt bloggar, surfar eller liknade. Skriver ett och annat tweet från mobilen om min status, dagens bästa, sämsta och tack för att inte tappa bort mig själv.

Har varit rökfri i över ett år nu.
Jobbar hårt på att må bättre men inser att min högra sida håller på att bli ännu sämre. Snart dags att bli vänsterhänt och vänsterbent ;-)
Benen bråkar också,vissa dagar kan jag knappt gå medans andra dagar kan jag lyckas med 5 km.
Sover sämre än nånsin trots tabletter så nu har jag slutat med dem.

Den lilla ork jag har går till hunden. Vi har gått en spårkurs och tävlat i LK2 några gånger. Hunden ger mig energi och ork att fortsätta.

Jag är hemskt ledsen att jag inte har samma engagemang i era bloggar längre. Jag tänker på er och hoppas att jag orkar och kan så småningom igen.

10 kommentarer:

  1. Det viktigaste är ju att du tar hand om dig själv så gott du kan. Bra att hunden finns!

    SvaraRadera
  2. Vad ledsamt att höra/läsa att du blir sämre i högersidan, måste det vara permanent eller kan det också vara tillfälligt? Jag vet ingenting om din sjukdom. :-(
    Tänk inte så att du ska ha dåligt samvete för det du inte orkar med i hjärnan, triviala saker som att läsa bloggar eller surfa. Man gör det man orkar med och vill när det handlar om sådant, det viktigaste är hunden trots allt. Hunden verkar hålla dig uppe, det är super att du orkat åka på spårkursen och LK2 är inte illa pinkat det heller. Stor kram, jag läser här och blir glad när du skriver. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det är tillfälligt, mina sjukdomar går ju i skov men blir sakta sämre. Hunden är väldigt viktig, mkt därför jag funkar så pass "bra" iaf. Många med min sjukdom och i min ålder har mkt svårt at gå.
      Tack för din omtanke <3

      Radera
  3. Att läsa bloggar är lyx, inget nödvändigt, det är roligt när du dyker upp men först och främst måste du ju ta hand om dig själv. Härligt ändå att du har hunden!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej, råkar bare svänga förbi här, var kan man läsa om dig liksom ? Du har mycket i paketet verkar det som, flera diskbråck ,sömnstörningar har jag själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen!
      Du kan läsa om mig på bloggen. finns inget annat :-(

      Radera
  5. Stor kram! Att läsa bloggar och skriva själv är inte livsviktigt, men kan vara nåt positivt.
    Kan smärtan vända igen? Hoppas det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smärtan kommer och går. Tack för att du tittar in.
      Kram

      Radera