söndag 17 juni 2012

Tandvårdsstöd

Två månader har jag hållit på med alla komplikationer efter visdomstandsoperationen.
Nu kanske jag äntligen få må bättre.
Det hade blivit ännu jobbigare om jag hade varit tvungen att betala allt själv med jag har sk. tandvårdsstöd vilket innebär att det går på högkostnadskortet.

Jag har sett i kommentarerna att ni är några stycken som inte har råd att gå till tandläkare och rekommenderar er att kolla upp detta. Jag fick hjälp av min tandhygienist som kontaktade biståndshandläggaren i kommunen.

Har man varit inlagd på psyk och/eller äter mediciner som påverkar munhälsan, mår dåligt så man missköter sina tänder kan det vara möjligt att få det beviljat. Stå på er kolla vad som gäller i eran kommun/landsting.

8 kommentarer:

  1. Oj och fy. Har läst ikapp mig härinne! Hoppas du får krya på dig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Känns faktiskt bättre nu.
      Kram

      Radera
  2. Ett ljus i mörkret att du får kostnaderna betalda av högkostnadsskyddet! Alltid något......
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Hade inte haft råd annars.
      Kram

      Radera
  3. Tänk om vi bott i USA, då hade du kunnat stämt arslet av tandläkaren för inkompetens och sveda och värk. Gå till en annan tandkirurg nästa gång - men vi hoppas naturligtvis att det inte krävs en nästa gång! Kram på dig, håller nu tummarna för att du ska få må bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk om man gjort det. Då skulle jag vara miljonär ;-) med tanke på allt skit man har gått igenom under åren både inom sjukvård och tandvård.

      Mår bättre idag tack.
      Kram

      Radera
  4. lät ju för bra för att vara sant.
    Fast vem ska jag vända mig till?
    Har 2 hål som jag inte har råd att fixa till, får dra ut dom när det blir besvär:)

    Tack för tipset som ska kollas upp
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biståndshandläggaren på kommunen eller prata med din tandläkare som kanske kan hjälpa dig att ansöka. Står även om tandvårdsstöd på nätet.

      Hoppas du får det godkänt. Borde inte vara några problem med tanke på vad har gått igenom och alla mediciner du äter.
      Stå på dig!

      Kram

      Radera