tisdag 19 juni 2012

Dax att prova annat

Jag har fått förmånen att vistas 3 veckor på Vidarkliniken i sommar.
Eftersom vintern dels har varit fruktansvärd rent smärtmässigt och då jag fått beskedet att man inte kan/törs operera mina diskbråck i nacken så bad jag min husläkare om en remiss dit.
Trodde aldrig att de skulle ta emot mig men det gjorde de.

Känns både skrämmande och spännande då de har ett helt annat tänk gällande synen på behandling, mat mm än den traditionella sjukvården.
En del har jämfört Vidarkliniken med Hogwarts med tanke på de antroposofiska läkemedlen.
Men jag tänker som så att så mycket mediciner som jag har provat och stoppat i mig under åren och bara blivit sämre så kan det ju inte göra så mycket skada. Funkar det inte så har jag i alla fall provat. Och funkar det så blir ingen gladare än jag.

Det kommer att bli tre veckor utan TV, radio, mobil och dator. Undrar hur man ska klara det.
Blir säkert jobbigt i början men jag vänjer mig nog. Håller redan nu på att vänja mig av med att ägna mycket tid åt dessa ting fastän det dröjer mer än en månad innan jag åker. Svårt är det eftersom jag okynnessurfar en del på mobilen.

Jag kommer naturligtvis skriva i bloggen innan jag åker och under tiden så kommer jag nog smita iväg och skicka ett och annat tweet.

13 kommentarer:

  1. Det låter spännande, går det så går det och en upplevelse blir det oavsett. Ska hålla tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas att det hjälper dig.

    Trevlig Midsommar passar jag på att säga!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Hoppas du hade en trevlig midsommar.
      Kram

      Radera
  3. Jag måste genast googla Vidarkliniken. Jag hoppas verkligen att de kan hjälpa dig där, och nog ska du klara dig i 3 veckor. Behöver du boktips? :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du var inne kollat något?
      Tar gärna emot boktips :-)
      Har ifs ett gäng redan men jag tror inte det kan bli för många.
      Kram

      Radera
  4. Oj det låter både spännande och läskigt. Hoppas att det går bra och att det kan hjälpa dig. Jag skulle nog aldrig klara mig utan mobil och dator. Tv:n kan jag leva utan.

    Trevlig midsommar och Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst skulle du göra det.
      Jag tror att när man är på plats så är det jobbigt i början sen vänjer man sig.
      Hoppas du hade en fin midsommar.
      Kram

      Radera
  5. Jag tror absolut att det kan vara bra! Ibland tänker jag att jag skulle vilja åka bort på retreat. Det är nog lite likt. Det ska bli spännande att läsa sen när du kommer hem om hur det har varit.
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen det. Behöver nog ha lite miljöombyte. Är ganska less på att stirra på väggarna här hemma.
      Kram

      Radera
  6. Big time congrats! Det låter spännande!
    Glad midsommar! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack.
      Glad midsommar till dig med.
      Kram

      Radera
  7. Men så spännande, jag bodde i Gnesta som ligger ca 2 mil ifrån "antisarna" som vi kallade dom. Men sen när jag gjorde ett specialarbete om dom så blev jag ännu mer nyfiken på vad de gör och deras syn på livet.
    Jag hoppas du kommer trivas där :-)

    SvaraRadera